Я запрошую Вас до гри
21.03.2012 за адресою: м. Київ, вул, Малиновського, 24/10 у сімейному центрі розвитку та розваг «Дивосвіт» відбувся захід присв’ячений презентації книги «Я запрошую Вас до гри» (Методичні рекомендації з каністерапії для роботи з дітьми з синдромом Дауна дошкільного віку).
На презентацію були запрошені родини дітей с синдромом Дауна, педагоги-практики та науковці університету ім. М.П. Драгоманова та Київського університету ім. Б. Грінченка, друзі та партнери організації.
Захід почався з демонстрації невеличкого документального фільму про використання методу каністерапії (лікувального впливу собаки на людину) на у дитячих садках Оболоні, які відвідують дітки з синдромом Дауна.
Далі ми спробували пояснити суть метода каністерапії:
Психотерапевтичний ефект досягається завдяки тому, що собака на відміну від педагога не вимагає від дитини здобуття певних знань, усвідомлення якихось правил, набуття навичок, собака просто грається з дитиною, викликаючи у неї такий емоційний стан, коли дитина починає «розкриватися».
Спочатку вибудовується жестова мова, а згодом і артикуляційна вербальна:
адже собаці, як виявляється, можна давати команди і вона (собака Ліна) з радістю їх виконує!
До того ж собаку можна годувати, гладити, чухати здороватися за лапу та навіть тягати за хвіст і сідати верхи!!! Розвиваючи у такий невимушений спосіб мілку моторику ручок дитина стимулює розвиток мімічних і горлових м’язів та м’язів язика, що відповідають за вимову.
Дитина просто «забуває», що вона не вміє говорити і починає чіткіше і чіткіше вимовляти звуки-склади, а потім команди-слова. Починає усвідомлювати зв’язок між ними і діями всіх учасників «собачого» процесу.
Так потихеньку починає формуватися друга сигнальна система, яка досі «спала», а з нею прокидаються інтелектуально-розумові здібності.
Що ж до безпосередньо видання, зауважимо, що чи не вперше в Україні автор здійснила спробу дослідити та систематизувати знання й досвід, набуті експериментально в роботі з «особливими» дітьми з застосуванням позитивного впливу собаки на психологічний стан дитини.
Беззаперечним є те, що взаємодія і «особливих», і здорових дітей із собакою як найбільш доступною та «високоінтелектуальною» твариною має не лише виховний, етичний, екологічний і розвивальний моменти, а й глибокий психотерапевтичний ефект, що базується на корекції тонких емоційних сфер і внутрішньому підсвідомому відчутті-усвідомленні дитиною себе частиною природного навколишнього середовища та всесвіту.
Гармонізація психоемоційного стану будь-якої дитини є основою для її безперешкодного, легкого та творчого розвитку як особистості.
style=